Jakie tanie zawieszenie do driftu założyłem w moim bmw e36 coupe ?

Witajcie, dostałem kilka pytań na temat mojego zawieszenia w bmw e36 wiec postanowiłem napisać ten post. 

Zdjęcia od https://instagram.com/sundaymidnightdrive?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Na początku chciałbym zaznaczyć, że zaczynałem budowę auta od gruza bez wielkiego budżetu i takie rozwiązania jak gwint ISC za 4tys i  cały zestaw skrętu za drugie tyle nie wchodziły w grę, bo przekraczało to wartość samochodu dwukrotnie. 

Inwestycja w zawieszenie była stopniowym procesem, nie kupowałem wszystkiego na raz. Zacząłem od gwintowanego zawieszenia MTS Gold do bmw e36 wtedy dałem około 1300zl co było sensowną kwotą. 

Pierwszą rzeczą jaka mnie zaskoczyła po założeniu gwintu to fakt, że ta sama felga ociera o amortyzator, przy seryjnym amortyzatorze wszystko było ok. Dystans 1,5cm rozwiązał problem. 

Bmw e36 Pandem na gwincie MTS gold przód

Na tyle też są amortyzatory MTS oraz sprężyny bez regulacji wysokości aby było jak najniżej. Jeżeli chodzi o sprężyny to dokupiłem też tzw zetory, czyli sprężynę od zwrotnicy zetora, przeciął ją na pół dzięki temu udało się obniżyć auto jeszcze bardziej. 

Aktualnie jeżdżę na seryjnych amortyzatorach MTS i Sprężynach MTS tak aby auto było najmniej awaryjne. 

Kolejna uwaga do tylnich amortyzatorów, są one teochę za długie, przez co gdy podnoszę auto za tylni Jack Point to karoseria idzie do góry a koła zostają. Prawdopodobnie będę zmieniał je na amortyzatory T4 skrócone. Ale to plan jak zużyje trochę ten zestaw i trzeba będzie wymienić. 

Bmw e36 Pandem na gwincie MTS gold tył

Wracając do przodu, kolejnym etapem po zakupie gwintu był serwis zawieszenia czyli wymiana, drążków i wahaczy. Wymieniłem to wszystko na nowy zestaw seryjnych wahaczy za około 600zl. Przy okazji tarcze i klocki tez wjechały. 

Na tym etapie miałem nowe amortyzatory, wahacze, drążki tarcze i klocki dzięki czemu auto mogło bezpiecznie jeździć. 

Bmw e36 Pandem na gwincie MTS gold bok

Przyszedł czas na mody do driftu. Tutaj pierwszym modem były adaptery skrętu do seryjnego wahacza bmw e36 od CNC71 oraz skrócone drążki w zestawie. Mogłem skrócić sam obecne drążki, ale nie chciałem kombinować ile skrócić itd wiec dokupiłem zestaw aby tylko założyć. 

Adaptery pasują, montaż był prosty aczkolwiek mają jeden mankament, ocierają o gumę wahacza i potrafią ją rozciąć. Trzeba przypiłować ostrą krawędź w jednym miejscu. Oprócz tego polecam śmiało można montować. 

Adaptery skrętu cnc71 bmw e36

Ostatnia modyfikacja to camber plates od Swagier Parts , przyniosły one bardzo duży efekt wizualny obniżyły auto o jakieś 5cm co było dla mnie dużym szokiem. 

Po ustawieniu geometrii wyszło, że Cambery nie są potrzebne są ustawione na 0. Wiec taki zabieg obniżył mi tylko auto. W przyszłości na pewno się przydadzą. 




Reasumując, w sezonie 2023 na drugi plan poszła jazda na glebie. Auto ma zawieszenie ustawione zgodnie ze sztuką, geometria jest ustawiona poprawnie. Bez kombinowania i ustawiania na oko. Auto ma jeździć bez awaryjnie. (Np Jak wpadnę w agro to wyjadę a nie wiszę na progach, nie ma problemu z wjazdem na lawetę, do garażu itd)

Zdjęcia od sundaymidnightdrive

Zdjęcia od https://instagram.com/sundaymidnightdrive?igshid=YmMyMTA2M2Y=


Czyli mój zestaw to: 

Gwint MTS Gold bmw e36

Seryjne wahacze bmw bmw e36

Adaptery skrętu cnc71 bmw e36

Camber plates Swagier Parts bmw e36


Zapraszam też do zapoznania się z tematem Felgi jakie dobrałem i ich rozmiarów

Obserwujcie mnie na insta @e36vts. Pozdrawiam! 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kurs sim-driftingu na TikTok Pliki do Pobrania

Asseto Corsa - Downloads